מדריך המתנות הגדול: ככה תתארחו בלי נקיפות מצפון

מגזין סטייליש 2 Comment on מדריך המתנות הגדול: ככה תתארחו בלי נקיפות מצפון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המתנות המנצחות לכל גיל

הוזמנתם לסעודת חג, או כל “שמחה” אחרת, ואתם נתקלים בבעיה ששמה: “מ ת נ ה“. איזו, וכמה להשקיע. יותר מדי, פחות מדי, זה כבר יש להם, מה הם נתנו לנו… מדובר בטקס קבוע ומתיש. לנוחיות המוזמנים, אנו מגישים לכם מדריך מפורט ובו המלצות, אזהרות, רשימת קניות אפשרית, ותעריפים עדכניים מבורסת ההזמנות והשמחות

מתנת חג

מתארחים לסעודת חג אצל הדודה, באים לארוחת שבת אל השכנים או קופצים בחול המועד אל הגיסה בירושלים. מה מביאים?

כשמופיעים אורחים לסעודת שבת או חג, כדאי להביא מתנה שכל בני הבית ייהנו ממנה. רבים נוטים לחשוב כי יש להביא מתנה אישית לבעלת הבית שטרחה, אולם למתנות מסוג זה יש הזדמנויות אחרות, כמו ימי הולדת.

שאלת ”מליון הדולר”: מה קונים?

ישנם כמה כללים:

ערכה הכספי של המתנה צריך להיות מתון. יש לקחת בחשבון שבקרוב מאד המארחים יתארחו אצלכם, ואז אם שורה עליכם רוח הנדיבות או הרצון להרשים, ואתם מביאים מתנה מאד יקרה– יש בכך טעם לפגם, כאילו גם אתם מצפים ל”השקעות” כשבאים אליכם, וזה מביך. כי אחרי הכל, לרובנו יש פחות או יותר את אותן יכולות כספיות.

בכל מקרה, זו לא צריכה להיות אותה בונבוניירה שעוברת מיד ליד, מבלי שאיש יפתח אותה, כמעין מתנה במעגל סגור.

רצוי לערוך מחקר קטן, כדי לדעת מה המארחים אוהבים ומה ישמח אותם: כלי בית שימושיים, ספרים, אלבומים, יינות טובים ועוד. וכמו בשטחי חיים אחרים, רצוי לזכור כי הומור תמיד מוסיף המון.

חשוב שהמתנה תהיה ארוזה באופן מקצועי ונאה. רצוי להכניס במקום בולט כרטיס ברכה כתוב בכתב יד, ולא לשכוח להצמיד גם פתק החלפה, כי עם כל הרצון הטוב, אינכם יכולים להחליט עבור מארחיכם אם המתנה מתאימה להם או לא. שלא לדבר על האפשרות שהמארחים כבר קיבלו מתנה זהה, ממישהו אחר.

בספר ”שאלה של נימוס”, מצוין פרט רגיש שאופייני לנו: אנו טורחים על אריזה מקסימה, ואז מטמינים אותה בתוך שקית ניילון פשוטה ומכוערת. זכרו לזרוק את השקית לפני שתעניקו את המתנה.

מתי להעניק את המתנה?

אם האירוח הוא בשבת או חג, יש להביא את השי לפני האירוח. לשלוח ילד ביום שישי, למשל. השי ישמח את בעלי הבית, שעדיין נמצאים בשיא ההכנות.

אם אתם מגיעים עם המתנה אל סלון מלא אורחים, אל תדהרו איתה פנימה. אם בעלת הבית פותחת את הדלת, יש להגיש לה את המתנה בכניסה. אם היא במטבח- גשו לשם והגישו לה את המתנה באופן אישי.

מקבלי המתנה צריכים להניח את כל המתנות במקום מתוכנן מראש, בכניסה או במטבח.

אם מוזמנים מסובים ספורים, מומלץ לפתוח את האריזות במטבח (לא לפני האורחים, זה מביך) ויש להודות לכל אחד בנפרד. אם ה”אירוע” רב משתתפים, יש להתקשר לנותני המתנה ביום ראשון, או למחרת החג, ולהודות על התשורה החביבה תוך ציון הפריט. ואל תחכו עד שהם יתקשרו ויודו על האירוח.

לעיתים כדאי לחלוק עם המארחת בנטל, ובמקום להביא שי לא שימושי, פשוט הציעו לה השתתפות בהכנות. אם החלטתם להכין איזו פשטידה, או לאפות עוגה, חובה עליכם לתאם זאת עם המארחת. אם הבאתם עוגה והנחתם אותה על כלי הגשה שגם הוא חלק מהמתנה– יש להודיע על כך לבעלת הבית עם בואכם, על מנת שלא ייווצר מצב מביך, כשמהארחת תדיח את הכלי, ותגיש לכם אותו ביציאה…

שאלה שנשאלת רבות: אם מטלת הבישולים התחלקה בין בעלת הבית למתארחות, האם גם אז צריך להביא מתנה? התשובה היא בהחלט כן, אך מתנה יותר צנועה.

מארז מתנה של ‘SABON’ הכולל קרם ידיים, קרם רגליים, נר ריחני ועוד. 109

מארז מתנה של ‘SABON’ הכולל קרם ידיים, קרם רגליים, נר ריחני ועוד

בקיצור, קניית מתנה הפכה למשימה לא קלה, דווקא בשל השפע בחנויות.

כשביררנו בחנויות, ניסו לשרטט לנו את קונה המתנות הממוצע, והמסקנה הייתה שרובנו לא משקיעים מחשבה מרובה בקניית השי. בחגים, 64% מביאים כלי בית.

בקבוצה השנייה של קוני המתנות ישנם אנשים מקוריים יותר, ובעלי טעם צעיר, המביאים מסגרת לתמונות… נו, באמת.

כמתנה אישית לימי הולדת, הרוב מקבלים מוצר קוסמטי, בעיקר בשמים. גם תכשיט, או ספר, מקובל לתת. חוסר המקוריות מביא לכך שנשים מקבלות מתנות סטנדרטיות, ואילו לגברים מביאים מתנות יותר מקוריות. כי כשצריך להביא מתנה לגבר, אז כבר משקיעים מחשבה….

לקראת החגים, ישנה עלייה בסכום הרכישה הממוצע לכל מתנה. אנשים, כך מתברר, לא קונים לאחרים את מה שהיו רוצים לקבל בעצמם. הרוב, כאמור קונים כלי בית, אחר כך קוסמטיקה ובשמים, מעט קונים ספרים, ובודדים מביאים פרחים.

לפני שאתם רצים לחנות מתנות, עיינו היטב ברשימת העצות הבאה שגובשה בעזרת מומחי הענף:

1. סירים תמיד מתקבלים באהבה. תמיד יש מחסור. סירים בכל הגדלים, וסירים ייחודיים כמו סיר מיוחד לאפיית תפוחי אדמה – שייחודו ביכולת להעניק לתפוחי האדמה את האיכויות הזכורות ממדורות ל”ג בעומר. סיר לצ’ולנט, סיר לפסטה וכו’.

2. אם בכל זאת החלטתם להיות קונבנציונליים, והתעקשתם לקנות כלי הגשה או סרוויס, הקפידו על קווים חלקים ולא מקושקשים. אל תשכחו לצרף, בכל מקרה, פתק החלפה. כשקונים סט אוכל רצוי להשקיע במספר הפריטים. מתנה רצינית ומרשימה, היא סט בו יש 12 יחידות מכל פריט.

נברשת של ‘דיסני’.

נברשת של ‘דיסני’.

3. לברית – ישנם רעיונות לשי, ולא חייבים להתמקד בעוד צעצוע או אוברול. מרביתם, מוצאים את דרכם בחזרה לחנות להחלפה.

שעון יד של ICE WATCH. להשיג בחנויות הרשת, ובחנויות שעונים מובחרות. 895 ₪.

שעון יד של ICE WATCH

היום יש קישוטי קיר המעטרים חדרי ילדים. הורים ישמחו לפאר את חדר ילדם באיורים חייכניים. יש את ”שעון גאון”, המאיר את לילותיו חסרי השינה של ההורה, הפוסע בצעדים כושלים מתוך שינה אל לשכתו של הצאצא הצווח. אם אתם מתארגנים יחד כמה זוגות לרכישת מתנה שימושית, כדאי לקנות כיסא בטיחות לרכב או כיסא אוכל לתינוק.

4. קניתם ספר לבר-מצווה – הימנעו מלרשום הקדשה בפתח הספר, אולי חתן הבר מצווה יקבל 4 ספרים כאלה, וירצה להחליפם?

נרתיק לטלית ותפילין של AMANDA K מגבעת שמואל . מחיר 250 שח

נרתיק לטלית ותפילין של AMANDA K מגבעת שמואל

5. אם השמחה נערכת במקום יוקרתי, יש להביא זאת בחשבון כשרוכשים את המתנה. והשאלה, עד כמה אתם קרובים ומחוייבים לבעל השמחה, גם היא שיקול מכריע בקבלת ההחלטה.

את המדריך המלא כולל דוגמאות, תוכלו לראות במגזין Fine&Stylish גליון מס' 24.

הכתבה פורסמה במגזין Fine&Stylish

stylish



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    וואי איזו כתבה יפה, תביאו עוד כאלה כתבות 🙂